Kako trenirati čuječnost med jedjo

Čuječnost. Biti prisoten tukaj in zdaj, zavedati se svojih občutkov in jih sprejemati brez obsojanja. In kako je čuječnost povezana s prehranjevanjem?

Če želite biti prisotni v trenutku, ko jeste kosilo ali večerjo, se morate zavedati, kaj jeste v konkretnem trenutku in kako se počutite pred, med in po jedi, saj čuječnost vključuje vaše duševne in fizične občutke.

In kako trenirati čuječnost med jedjo? Za vas smo pripravili nekaj preprostih načinov, kako biti bolj prisotni, ko boste uživali ob vaši najljubši jedi.

Vzemite si čas za prehranjevanje.

Gre za enega izmed pomembnih načinov, kako lahko našemu umu in telesu sporočimo, kdaj je pravi čas za prehranjevanje. Izogibajte se hitremu prehranjevanju, saj s tem ignorirate vaše telesne signale. Izogibajte se prehranjevanju stoje ali med vožnjo. Sedite za mizo in odložite telefon. Poskusite se osredotočiti na hrano in na to, kaj jeste. Težko je biti prisoten v trenutku, če med jedjo nenehno pregledujemo elektronsko pošto in družabna omrežja, saj tako preusmerimo našo pozornost stran od časa, ki smo ga namenili kosilu ali večerji.

Povežite se s svojim telesom.

Ali se odzivate na neko čustveno željo ali se odzivate na potrebe vašega telesa? Bodite pozorni na to, kako se vaše telo počuti, ko jeste. Biti čuječ med jedjo pomeni, da prisluhnete globljim signalom vašega telesa. Opazujte, kakšni so signali vašega telesa, ki kažejo na to, da ste lačni, in kakšni so signali, ki kažejo zgolj na vašo čustveno lakoto. Ustavite se in opazujte, ali se še počutite lačne ali preprosto nadaljujete s prehranjevanjem, ker je okus dober ali pa gre za neko obliko udobja.

Kako trenirati čuječnost med jedjo

Dihajte med jedjo.

Če boste med vsakim ugrizom odložili pribor in vdihnili, vam bo to pomagalo, da boste upočasnili prehranjevanje, predvsem pa boste bolj prisotni.

Bodite pozorni na svoje čute.

Čutno prehranjevanje je ključ do čuječnosti med jedjo. Bodite pozorni na to, kako izgleda vaša hrana, kakšnega vonja in okusa je.

Razvijajte zdravo okolje za vaše prehranjevanje.

Razmišljajte proaktivno o vaših obrokih in prigrizkih. Tako boste razvili zdrave navade o tem, kaj in koliko jesti. Prav tako je  pomembno, da jeste v družbi drugih ljudi. S tem boste vzpostavili zdravo povezavo ter bolj uživali v hrani in pogovoru.

Pripravite svojo najljubšo jed ali rezervirajte mizo za dva v vaši najljubši restavraciji. Veliko uspeha pri treningu čuječnosti in veliko kulinaričnih užitkov.

KLIKNI IN Oceni recept

Tvoja ocena šteje…

Poglejte tudi